Jazz i skolan
Publicerat den

På idrotten på min skola får man välja mellan att ha boll, fys eller dans. Man väljer det i början av ettan och är sedan med den grupp man valt hela kursen. Jag valde dans, vilket kanske är förståeligt med tanke på att jag dansar. Dock var jag lite osäker innan valet eftersom det skulle vara väldigt basic. Och idag var det ett exempel på något riktigt basic. Vi har inte dansat så värst mycket innan och idag var vår första riktigta danslektion. Vi körde jazz och gjorde ordentliga uppvärmningar och teknikövningar med plier. Vi övade även på padeborer och liknande över diagonalen. Det var riktigt kul att det var liksom "riktig" dans och inte sådan typisk dans som man kanske är van vid att ha gjort på idrotten innan. Jag kände dessutom igen mig väldigt väl när de som aldrig gjort padeborer innan, inte fattade. Jag har ju också vart där och kommer ihåg när det inte gick. Nu låter det som om jag dansat jättelänge och är ett proffs och nej så är det inte. Men ni förstår vad jag menar.
 
Nu ska jag läsa, sova, läsa bloggar, läsa veckor revyn eller något annat. Kanske kolla youtube klipp. Man vet aldrig. Godnatt!
 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?