Dålig självdisciplin
Publicerat den

something i really need to work on, self discipline and dedication!!!!

Olivia om du läser detta: Detta är nog orsaken till alla mina planer som jag gör. Dålig självdisiplin.
 
Ibland kan jag bara bli så himla irriterad på mig själv. Jag har sådan dålig självdisciplin att jag lider av det, haha. Samtidigt är jag en person som gillar att vara aktiv och ha mycket att göra och när jag väl gör det trivs jag hur bra som helst med det. Det är dock precis innan eller framför allt de gångerna det gäller tråkiga saker som det inte fungerar lika bra. Låt oss säga att jag har jättemycket läxor och mitt rum att städa. Även om jag vet: att när det här är klart kan jag göra vad jag egentligen vill, så händer det inte att jag tar tag i det. När det gäller läxor är jag nog inte ensam om att skjuta upp det till sista dagen men tänk va skönt det skulle vara om jag gjorde klart något tidigt för omväxlingsskull?
 
Jag är i en bra fas när det gäller dansen nu och jag tycker verkligen om det. Jag vill träna mer för att bli en bättre dansare, för att kunna stretcha mer men ändå ha stabiliteten (annars kan man lätt skada sig). Jag vill, jag vill och jag vill bli träna och bli bättre för jag älskar det verkligen. Det är just det här att slita sig från sängen och verkligen ta tag i  det som jag egentligen behöver träna på. Att det känns bra efter och att det faktiskt kan vara kul under tiden är något jag redan vet.Så det egentliga problemet ligger nog hos min dåliga självdisciplin. Kan en bättre själv disciplin leda till lösningen av alla mina problem? haha. Och, hur ska man göra egentligen, för att få  bra självdisciplin då? 
 
Nu är jag taggad på förändring när det kommer till min självdisiplin för att förhoppningsvis kunna göra livet lite enklare för mig. Men bara för att jag har dålig självdisiplin är det något jag inte kommer hända. Asså åhhh. 
 
Bild länk






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?