Happy new läsår
Publicerat den

Fotade lite random bilder förut med jag och mig själv
 

Många kanske ser nyår som en möjlighet att starta på nytt. Nytt år med nya löften och nya möjligheter. Jag tycker istället skolstarten är en sådan möjlighet.

 

Inget som tyder på en skön nystart finns när det är nyår, tycker jag. Det är mitt i vintern, man har de värsta månaderna framför sig, man är blek, har ful hy och elektriskt hår. Man har gått halva sitt läsår och har bara ett kort jullov mellan terminerna. Så, vad är det egentligen som känns motiverande för vissa? Kanske grejen med att det ÄR ett nytt år motiverar för en del. Det gör det inte för mig. Bara för att det ÄR ett nytt år känner jag inte någon skillnad. Efter sommarlovet kan jag dock känna ”denna skillnad”.

 

Allt negativt som vintern tyvärr för med sig har istället sina positiva motsatser på sommaren. Man har för det första slutat årskursen man gick i och är alltså inte mitt i något. För det andra har man fått ta en paus från vardagen och rutinerna, fått vila ordentligt, solat och badat. Vilket har resulterat i att man känner sig pigg, frisk, fräsch och snygg. Man mår helt enkelt toppen!

 

Det är så här jag känner. Håller ni inte med? Vad är era mål för det här läsåret? Jag själv känner mig alltid mer motiverad vid den här tiden på året.  På vintern, vid nyår, har man inte alls samma pigga känsla. Nystarter är alltid sköna och de passar som bäst då man mår som bäst!

 







NAMN
 

MAIL


URL





Spara?